2 mars 2011

Flitig som en myra

... jo faktiskt känner jag mig ovanligt flitig idag. Undrar om det beror på intaget av "Rosenrot".
Det känns åtminstone som om jag fått en aning mer energi, men det kan ju också bero på att löftet om plusgrader hägrar.
På min vandring runt på gården ser jag att snödrivorna krymper och jag hör att fågelkvittret har ändrat tonläge och ljud.
Nåja i vilket fall som helst så har jag fått undan en hel del idag och kan luta mig tillbaka med tillfredsställelsens ljuva leende.
* Steg upp och gjorde frukost till oss båda
* Läste tidningen medan tvättmaskinen fick jobba
* Hängde tvätten och manglade en omgång lakan
* Sydde i en skjortknapp och trollade bort en enveten fläck med lite av min sykonst och en rosett
* Bäddade sängarna efter det att jag vädrat sängkläderna
* Duschade och gjorde rent i brygghuset
* Bytte handdukar i brygghuset
* Pausade med en kopp kaffe hos min svärmor (...och ja, jag åt en bulle, men den var väldigt liten)
* Gick till brevlådan med ett vykort som skickas till vår värdinna under den gångna helgen. Vi hade det verkligen trevligt och jag tycker det är viktigt att uppmärksamma detta
* Klippte min svärmor och stylade hennes frisyr. Trots sina 90 år är hon väldigt glad i att se fin ut och det ska verkligen prioriteras
* Städade ur hennes badrum
* Vandrade tillbaka hem och åt en banan till lunch
* Svarade på en del mail
* Dammsög nedanvåningen och sorterade ut mina växter
* Städade upp allt skräp från badrummet som håller på att renoveras
* Dammsög bilen och tvättade rent gummimattorna som verkligen var under all kritik
* Påbörjade middagen för att vara klar i tid till:

I afton dans!

Inte illa va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar