13 september 2011

Fötter och fotfolk....

Så härligt och opretentiöst ett möte mellan oss människor kan vara.....
Har äntligen kommit till skott och bokat tid för FOTVÅRD och med det menar jag FOTVÅRD.
Inte bara gosiga, väldoftande krämer och lite pill-pill på tånaglarna utan fotvård som tar kål på alla extra trampdynor och skrynklor och veck som gör ont nu när höstskorna MÅSTE komma på.
Jag har som princip att från den 1 april går man barfota och absolut inga sockor eller fotriktiga skor före den 1 oktober.
Ser med fasa att den 1oktober lurpassar runt hörnet och mina fötter befinner sig fortfarande i sommarstadiet och har fortfarande "sommar-däck".
Vad göra?
Jo, jag ringer en medicinsk fotvårdare som verkligen tar i med hårdhandskarna och får fart på höst-stadiet.
Sagt och gjort och jag möter en annan immigrant - även hon hade immigrerat från Skåne.
(Visserligen Landskrona, men det får räknas!).
Vi fann varandra genast och skrattade åt mycket gemensamt här i livet då det visar sig att även hon funnit lyckan på senare dagar. Gift sig och flyttat hit.
Hon gjorde mig dessutom mycket full av glädje över att fler vågar och vill - för denna glada kvinna har (trots fyllda 60 !) nu gått och lärt sig spela piano!  Något som varit en dröm ända sedan hon var barn.
Tänk - det kanske inte är för sent för en ann då heller ??

Studsade hem glad i hågen och med silkesmjuka tassar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar