5 juni 2013

Love is in the air...

3 år! Tänk så fort tiden går.
Det är faktiskt 3 år sedan Mannen och jag förlovade oss en tidig morgon ute på Kalmar Sund.
Vi ville se soluppgången denna fantastiska morgon och skrämde nog vettet ur tidnings-tanten som kom körandes längs bygatan.
Klockan var bara 04.00!
Sommaren var i sitt esse och vi cyklade genom skogen där solstrålarna sakta letade sig in bland trädens skuggor. Vackert så man blev tårögd.
Mannen gjorde loss roddbåten och tystnaden var total, vattnet stilla och bara vi ute.
Mannen hade med lite badkläder inlindade i handduken (trodde jag) som han lagt på durken.
Jag var säker på att vi skulle ro ut till vårt sommarhus på Mannens ö Myrudden för ett tidigt morgondopp.

Plötsligt lyfter han årorna, låter oss njuta av stillheten och sedan säger han:
Jag undrar hur dags solen går upp här, vill du gifta dig med mig? Allt i ett enda andetag!
Förvånad tittar jag på honom och säger skrattande JA.
Då öppnar han "badhandduken" och vecklar upp 2 styck champagneglas och en piccoloflaska champagne.
Finns det något mer romantisk?
I dag firar vi vår 3-åriga förlovningsdag och jag är övertygad om att vi firar många, många fler. Länge till!



abstrakt,bakgrund,ljus,ljust,firandet,färg,färgade,dejting,dag,önskan,digitalt,tom,engagemang,ram,genereras

1 kommentar: