21 juni 2011

Fortsättning på historien.....

... om vårt badrum och vår lilla toalett.
I morse, just som solen gick i moln och regnmolnen höjde ett varnande finger om snar attack, så ringde telefonen. Kl. 07.20 !!
Naturligtvis hoppar hjärtat till och mina tankar går i första hand till mina nära och kära och rädslan att något hänt dem.
Men så var icke fallet.
Helt plötsligt hade det nämligen blivit en elektriker ledig och det fanns extra utrymme för att åtminstone börja koppla in all el som krävs i ett badrum för att se, höra och känna.

elektrisk, kopplaUnge Viktor, elektrikern, står nu på trappen med kablar och klämmor i högsta hugg och jag ser hur vårt våtutrymme tar mer och mer form.
Vilken lycka - tänk om det hinner bli färdigt tills min älskade bror och hustru kommer hit - eller åtminstone nästan färdigt.
Jag nöjer mig med minsta framsteg i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar