10 juni 2011

Oh du ljuva värld.....

Morgonen började med ett underligt ljus vid 5-tiden. Sulfagul himmel och jag var övertygad om att stormen skulle komma.
Men icke..... nästa gång jag vaknade var himlen gråaktig och temperaturen låg runt 13 grader!
I går eftermiddag hade vi 27 grader!
Nåja, så mycket bättre - för vi hade STORA PLANER, oberoende av att jag går bandagerad.
NU skulle spa-poolen igång.
Vi startade och provade alla finesser igår och tidigt i morse var temperaturen uppe i 34 grader. LJUVLIGT.
Mannen fixade fram stadiga plastpåsar och eltejp (nej inte till min mun - till foten) och sedan humplade jag mig fram till spat.
Locket lyftes av och vattenångan steg mot den grå himlen där vi huttrande stod och betraktade detta underverk framför oss.
Jag tog en del bilder för arkivering och sedan kröp vi in i ett ljuvligt, varmt, omhuldande vatten och bara tittade på varandra! SÅ SKÖÖÖNT!
Sedan hittade vi knapparna för bubblor och massage och ni förstår att det var ett härligt sätt att starta morgonen på.
Nu ska vi njuta länge, länge och snart hoppas vi få hela spahuset färdigt så även om höststormar eller snöglopp skulle drabba oss så kan vi sitta i vårt lilla inglasade spa-hus och njuta av mjuka vattenströmmar, lite vattenmassage och trevligt samkväm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar