13 december 2011

MUSTANG ..... som inte är en häst

....för visst är Mustangen en mycket vacker häst. Den slår dock inte min med alla sina hästkrafter.
Resan till Stockholm med det trevliga veterantåget resulterade inte bara i mysig träff med Mannens fina barn utan även en förlängd tur till Åkersberga - med tåg!
Vi fick verkligen ypperlig service av samtlig personal på Stockholms infrastruktur och fick både tidtabeller och förslag på så billiga biljetter som möjligt för att dels åka vidare till Åkersberga och sedan till Uppsala.
Ja, den helgen hann vi med massor!
Vi åkte alltså till Åkersberga där DRÖMBILEN snällt stod och väntad på JUST MIG!
Efter en del studerande och letande på nätet hade vi faktiskt hittat just den bilen och just den färgen vi både gillade bäst.
Av en slump skulle vi ju till Stockholm just den helgen så vi såg det hela som ett gott omen.
Väl framme i Åkersberga hade bilförsäljaren vänligheten nog att hämta oss vid tåget och dessutom köra oss till bilfirman - fastän han var ledig den lördagen! Service kallar jag det! (Ja, ja jag vet att en ev. försäljning lockar).
Jag kände redan när jag blev presenterad för bilen att DETTA var vad jag sökt. Samma känsla som jag hade för min fina "Lady in Red". En helt underbar motorcykel som nu hamnat hos en väldigt omtänksam och vårdande hoj-åkare.
Sa dock inget till Mannen för att inte påverka eller verka för ivrig och obetänksam.
Provkörningen gick ut mot kusten och till Vaxholm och vackra omgivningar och trevlig marina.
På frågan: "Vad tycker du?" försökte jag svara så neutralt jag kunde men jag tror ändå att Mannen både såg och hörde för hans beslut var också klart.
- Den här tar vi! var hans bestämda åsikt.
Sagt och gjort!
Affären gjordes upp och nu i helgen återvände vi till Stockholm.
Stannade på hotell i 2 nätter, åt lunch med Mannens son, avnjöt härlig julstämning och julmarknad på Stockholms gator.
Besökte Hötorgshallen, insöp härliga dofter, smakade på både glühwein och öl - åt goda måltider och sedan hämtade vi bilen.
Körde långsamt ner till Kalmar i strålande sol - vilket flyt!
Nu väntar vi på våren så att vi kan köra nercabbat med håret flygande i vinden och fågelkvitter i öronen (när inte alla hästkrafterna mullrar så kittlande skönt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar