18 december 2011

Städ dax!

Söndag den 4:e advent och jag inser att det faktiskt är julafton nästa helg. Oooops!

Nåja stressen har totalt flyttat ut och jag är väldigt glad och stolt att jag har klarat detta prov.
Gillar inte julen något speciellt, gillar inte att den som är ensam känner sig än mer ensam och gillar definitivt inte att vi vanliga, som bara ska handla en liter mjölk, ska behöva knuffas och trängas med hysteriska människor som tror att nästa ögonblick i livet ska bli omodernt och inte ha tillgång till NÅGONTING dagen efter julafton.
Trivs med att leva i min egen takt här på landet och pula runt med det som bara jag och Mannen tycker är mysigt.
Vi ser fram emot att yngsta dottern kommer hit under jul och vi vill verkligen njuta av hennes sällskap.
Nu är det ju så att vi njuter helhjärtat när barnen kommer. ALLTID och inte bara just för att det råkar stå den 24 december i almanackan.
Efter nyår kommer nästa lilla familj och det ska bli så härligt.
Bara lugn och ro. Lite vildsvinsgryta har utlovats och långa skogspromenader.
....Och naturligtvis varma sköna bad i bubbelpoolen.
Därför tog vi tillfället i akt och rensade bort allt ris och sly som hindrade utsikten en aning.
Nu ser vi tvärs över fältet, vi ser rådjur, fåglar och en och annan katt.
Allt detta medan vi sitter i det varma, smeksamma vattnet i ett varmt spa-hus med lite tända stearinljus, soft music och ett glas med god värmande dryck!
Vi har det så  gott och delar gärna med oss när familjen kommer - så skynda er barn - ni är sååå välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar