6 januari 2012

Äntligen ljusare tider!

Så har då både jul och nyår passerat och ingen är gladare än jag. Min passion ligger inte alls här - nej jag gillar påsken och alla helger som kommer med våren och sommaren.
Är förmodligen sommarbarn (eftersom jag är född i juli) som gillar att gå barfota.
Julen blev skön, lugn och trevlig med besök av yngsta dottern. Det hjälpte att ha henne här samtidigt som äldsta dottern avlastade mitt dåliga samvete och tog hand om sin mormor på en underbar jullunch hemma hos sig.
Gamla mormor var salig över att komma ut och att träffa trevliga människor så ..... om igen -  TACK Rebecca för detta!
....och TACK Nomi för att du  kom upp. Jag njuter av att ha mina barn här - det känns som om de kan koppla av och ha trevligt och jag mår så gott då.
Ja, Barnen kom faktiskt upp igen under veckan. Med barnbarn och hund.
Vi hade fina dagar med mycket bubbelbad och mysigt sällskapsspel, god mat och gott vin.
Helt enkelt avkopplat och skönt och jag fick återigen vara mormor. Något jag övar på och trivs med!
Nomi frös lite efter badet men fann snabbt på råd.
Alla myskläder som kunde hittas åkte på.
.... och vi går äntligen mot ljusare tider och efterlängtad vår!

1 kommentar: