18 januari 2012

Nästa steg.....

....var att fräsa svängar och lägga slang.
Det hela gick förvånansvärt fort ..... tills vår käre rörmokare Per upptäckte en felberäkning och insåg att slangen inte räckte.
Vad gör vi nu?
Jo, min Per och rörPer gick över till tant Ebba för en kopp starkt och en funderare och jag körde i all hast till rörfirman där en anställd vänligt väntade på mig.
Väl där fick jag en ny slangportion inlastad i bagaget och färden hem gick på två hjul vill jag lova.
Jag hann hem tills fundering och kaffepaus var över - och krockade nästan med näste hantverkare i gathörnet - och slangen kunde levereras som om inget hade hänt.
Lycka!
Slangen lades ner och räckte mer än väl och vår näste hantverkare - som faktiskt inte gjorde ett enda handtag- fick all vår uppmärksamhet.
Han är nämligen elektriker och har såååå många roliga el-idéer till vårt nya kök att man blir salig. Han vandrade runt med block och penna för att sedan bestämma vad den hantverkande elektrikern ska göra här.
Nu bestämdes kopplingar hit, knappar dit och däremellan lite lampor och vinklade ljustankar så köket kommer att bli upplyst värre.
Kanske tar vi ut lysning igen?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar