13 januari 2012

Solen..... solen .... !



Vaknar till en morgon som visar sig med en fantastisk himmel. Rodnaden över trädtopparna bådar om en solig dag och vi .... ja i alla fall jag..... längtar mig nästan sjuk efter sol och dagsljus.
Några dagar nu har vi haft den ena stormen efter den andra och det har varit både grått och trist.
Visst ska jag vara glad att snön visat sig med sin frånvaro, men vinterhalvåret är definitivt inte min vän.
I dag steg vi upp ovanligt tidigt, gick över stelfrusen gräsmatta i våra härligt, mjuka och kritvita badrockar och öppnade upp vårt fantastiska spa-bad.
Känslan av att i denna tidiga, klara och iskalla morgon krypa ner i det smeksamma, varma vattnet går inte att beskriva.
Kroppen blir snäll, varm och följsam.
Man mår helt enkelt så fantastiskt bra och det är en lycka att få vakna så.
TÄNK SÅ BRA VI HAR DET! 
Jag hoppas att jag aldrig glömmer att vara tacksam för det som ges i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar