13 december 2012

Flytt på gång...

Dock inte så allvarligt som det låter utan helt temporärt.

Min kära dotter, svärson och mina söta små barnbarn ger sig av till "det stora landet i väster".
De ska fira jul med morbror Cai och moster Diane, hugga julgran under solen och endast iklädda shorts.
Traditionen ska dock vidhållas så man grillar förmodligen korv och dricker varm choklad.
Savannah vet att det finns en speciell tomte i Kalifornien och att han ska leta upp henne där - sötnosen.

Själva har vi flyttat ner till Skåne under deras utlandsvistelse och jag är återbördad till välkända kvarter.
Lite underli,g och jag måste tillstå, vilsen känsla.
Har dock flyttat så ofta i mitt liv (19 ggr) så jag borde ju vara van vid att vara lost and gone.
Nåja, det ska bli trevligt att hinna med att besöka gamla vänner, ha tid att bekanta sig igen och att sedan planera eventuella utflykter till Köpenhamn och kanske en sväng till Tyskland.
Allt detta ligger ju nästgårds för oss just nu.

HAPPY CHANUKA säger i alla fall jag.

1 kommentar:

  1. Tänkte väl det. Ni kan väl inte flytta nu, när vi blivit grannar. Fast nu är nu ju inte här .... och när ni kommer tillbaka flyttar vi. Så det kan gå!

    SvaraRadera