3 december 2012

Typ...äh.... assåå..va?

Ja, jag undrar om det ändå inte är säkrare att vara full av tomma uttryck som många av våra ungdomar är idag - s.k. mode- och fyllnadsord.
Anledningen till detta mitt tyckande är att jag idag roade mig med att läsa artiklar  på sportsidorna i vår kära morgontidning Barometern.
Artikeln om Glenn Hysén såg intressant ut och jag lånade Mannens läsglasögon för att verkligen fördjupa mig i denna artikel.
Började med bildtexten.
Där står klart och tydligt: Glenn Hysén bjöd på anekdoter från hans karriär.....
Hmm, undrade jag i mitt stilla sinne - skulle inte detta vara en artikel om Glenn?
Nåja, jag läste vidare för att se vem det var Glenn skulle prata om då.

Artikeln fortsätter så småningom med : Anekdoter från hans karriär varvades med dråpliga historier ....
Alltså var det ändå Glenn Hysén det handlade om!

Sorgligt, sorgligt att inte ens journalisten av idag kan skilja på det där med pronomen.
Jo, jag vet, jag är svenklärare och det sitter väl i generna - men ändå.
Hela artikeln blir ju irriterande.
Då är det säkrare att hålla sig till ähum...asså va?? typ, liksom...etc. för där kan man ju inte gå fel.

Strunt samma, varför irritera sig? Kostar kanske onödig energi? Jag behövde bara få det ur mitt system.
Så nu går jag och målar ögonfransarna på hennes ögon och ser hur det blir......
Trevlig måndag kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar