31 december 2012

POSITIVT

IDAG ÄR DET ....den sista dagen av årets alla dagar.

Mycket har hänt under året och jag vill försöka minnas det mesta som positivt.
Tant Ebba fick somna in som hon ville - lugnt och stilla och just när hon själv tyckte det var dags. Det tycker jag är positivt.
Begravningen som hölls av vår mycket gode vän Anders kändes både trygg och positiv.
Sången som sjöngs av Anders underbara hustru Kristina ingav positiva känslor.
Hon sjöng nämligen: Jag vill tacka livet.

Det är något jag tycker vi glömmer allt för ofta - att tacka livet.

Trots många motgångar har vi ändå så mycket att vara tacksamma för.

Jag har mina underbara flickor som verkligen gör att jag känner mig stolt och glad.
Jag har min fine Per som ger mig kärlek och glädje.
Jag har hans fina barn som tagit emot mig som en vän - det ger mig så mycket positiv energi.
Jag har barnbarn som är friska och välskapta - nog är väl det positivt.
Jag har en underbar bror som alltid finns när jag behöver honom, som ger mig många skratt och positiva upplevelser i livet.
Underbara vänner som ger mig oerhört mycket i utbyte och som får mig att må bra.

Jag har helt enkelt fått fylla mitt liv och mitt år med något jag vill kalla:
POSITIVISM.

Nu vill jag dela med mig av denna positiva lyx och önska alla mina nära och kära ett nytt, underbart och mycket positivt år 2013.






1 kommentar:

  1. Ett gammalt ord kommer för mig: förnöjsamhet. En nåd att stilla bedja om. Det är nog egentligen en gåva det också. Inget man kan "klämma fram". Det gläder mig att Du har fått den gåvan, Heidi!

    SvaraRadera