14 maj 2013

Åter till vardagen.....

Ja, fast vardag blir det ju inte riktigt här. Naturen, människorna och händelserna gör att man ständigt känner sig bortskämd av allt som är annorlunda.
Ska man vara lite djupare i sina tankar så är livet ständigt annorlunda - oberoende av var man befinner sig! Jag är mycket tacksam att jag får uppleva "Ett Annorlunda Liv".
Jag har ju dessutom inget annat att jämföra med!
Vaknade i morse efter att ha firat Diane i dagarna 3 med en hals som definitivt är annorlunda.
Den svider, rivs, är torr och trång.
Så kan det gå.
Är dock glad att jag hade en helt vanlig hals under firandet och att jag idag kan försöka mota "Olle i grind" och vårda en ev. växande förkylning. Sådana bör förvisas enligt min mening.

Dianes födelsedag (som faktiskt var igår den 13 maj) avslutades med en underbar middag på en liten, mysig restaurang vid namn Gabriella. Helt i italiensk stil med gitarrspel och goda viner.
Efter avslutad måltid vandrade vi vidare till en konsert som Diane hade haft som önskemål.
Gruppen heter Strunz & Farah och är MYCKET välkänd bland gitarrlyssnande publik.
Jag fick lära mig att de är att jämföra med ROLLING STONES!
Orkestern hade gjort ett litet mellanstop innan den stora föreställningen i San Francisco och där satt vi i denna lilla lokal med en flaska kall champagne och lyssnade till förtrollande gitarrmusik av virtuoser jag aldrig hade hört maken till.
Verkligen ANNORLUNDA och njutbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar