28 maj 2013

Spännande .... eller farligt?

Ja, det är frågan. Mina finaste män i denna familj, dvs Bror och Man planerar en cykeltur som ska gå söderut.
Målet är att vara framme till "Lilla Kusins" graduation.
Min brorson blir färdig maskiningenjör i mitten på juni och vi är alla så glada för hans skull.
Många, långa år på universitetet i Irvine, inte långt ifrån Los Angeles, är nu över och det ska firas med pompa och ståt.
Naturligtvis kommer då min käre Bror på att han och Mannen kan göra ett litet mandomsprov och cykla bitar av vägen för att strax innan målet bli upplockade av oss damer som kommer farande med plåster, smörgåsar och vatten. (Tror inte detta behövs för Bror har nämligen gjort hela denna resa själv i april förra året!)
Mannen, som av naturliga vinterstormskäl i Sverige inte kunnat träna lika mycket som Bror, är exalterad, glad och nyfiken.
Cyklingen tar 3 dagar med övernattning i campingstuga och på hotell. 
Hotellen bör ha varma bubbelpooler som önskemål - en del muskler kan ju behöva behandling.
Jag gläds med dem och känner naturligtvis en viss oro.
De är ju mina käraste och cyklingen går delvis längs Highway #1 som bitvis är mycket kuperad.
Nåja, som min käre Brors ordspråk lyder: No guts, No glory!
Jag är glad för deras skull!

1 kommentar:

  1. Jag ser inte dig i cykelkläder, bara bror min. No coments eller ;)

    SvaraRadera