19 maj 2013

Snörvel, host host...

Väldigt underligt det här.
Varje gång jag kommer hit råkar jag ut för en bihåleinflammation eller en saftig förkylning. Det verkar nästan som om jag inte tål att koppla av.
Nåja, vi bekämpar förkylningen med mängder av huskurer och sol.
Det borde garanterat hjälpa.
Dagen idag bestod av en lång cykeltur för alla i familjen utom för mig. Jag tog det lugnt vid poolen, gjorde en härlig sallad till cykelresenärernas återkomst, hängde lite tvätt i solen och njöt av fågelsång.
Väl tillbaka kastade sig alla över poolen (nej inte i)som behövde uppdateras.
Pooltäcket tvättades, poolen sopades och skurades för att sedan dammsugas.
Jo, man gör så med pooler - allt med vattenredskap.
Vi var totalt 7 personer som fick till en otroligt fin pool.
Naturligtvis provbadades den efter allt jobb och champagne avnjöts efter väl utfört arbete.
Det gör inget att jag är snuvig när solen skiner och champagnen är kall!

1 kommentar:

  1. Vi kan se det framför oss. Heidi dyker frimodigt i och upptäcker att pooltäcket är kvar. Aj, aj, aj!

    SvaraRadera