11 maj 2011

Hjälpande hand....

Så har jag då anlänt till mina gamla trakter och blivit väl mottagen av dotter, kärson (som Rebecca kallar sina "inlaws") barnbarn och härlig hund!
Morgonen började med mysig frukost tillsammans med lilla familjen och sedan fick jag lyckan att göra en lång, skön promenad med hunden längs ängar med fina vattenlandskap för allsköns fåglar och kor med både lockar och horn. Alla djuren tittade så vänligt på mig.
Roxy var salig och sträckte ut efter både fågel och hare - insåg dock att "de här hinner jag inte ikapp" så då återvänder jag snällt till min tillfälliga matte och håller henne sällskap i solen.
Jag vandrade på i mina nya sandaler och naturligtvis händer det som alltid händer med nya skor.
SKOSKAV!! Till förbannelse.
Innan jag kommit hem igen rann blodet om fötterna och jag försökte enligt konstens regler skapa tillfälliga plåster av löv och blad. Gissa om det INTE fungerade.
Nu har jag fina barnplåster med Kalle Anka på varje tå i alla fall.
Väl tillbaka besökte jag min åldriga mor och verkligen STÄDADE, ja STÄDADE ut allt skräp och alla fläckar hon samlar på.
Torkade skåpsluckor och bänkskivor, kastade gamla korkar och papper, diskade rent och fejade.
Hennes fågel ruggar just nu så det ser ut som om någon skakat ut ett antal dunkuddar i hennes lägenhet.
Därefter lockade jag henne på en långpromenad som avslutades i fruktståndet där färska, svenska jordgubbar inhandlades.
Väl tillbaka i hennes lägenhet pustade hon ut medan jag gjorde lunch på pasta, kyckling och svamp och sedan NJÖT vi söta jordgubbar med grädde.
Ja, det var en fest vill jag lova och jag känner mig tillfreds med denna bit av dagen.
Har dessutom fått tid hos kiropraktikern, som råkar vara en gammal elev till mig, redan i eftermiddag.
Kanske slutar min nacke kännas som om den är full av sand efter hennes behandling. Vem vet?

Jordgubbar i skål

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar