18 maj 2011

Öland i mitt hjärta...

Öland är sommarminnen från barndomen och när tillfälle ges följer jag ofta med Mannen på hans uppdrag.
Idag bar det iväg upp till norra udden på Öland och till fyren Långe Jan.
Vädret var underbart soligt (om än en aning blåsigt) och vi hade packat en fin liten fika-korg som skulle avnjutas när tillfälle gavs.
Mannen hade ett möte med kollegor från Statens Fastighetsverk och skulle börja kl 10. 30. Vi anlände i god tid för att hitta en plats alldeles nere vid strandkanten i solen.
Kaffemuggar dukades fram, en bit ost- och olivpaj, några körsbärstomater och en halv smörgås med ost, skinka och senap kom också fram ur picknick-korgen.
Mat smakar helt enkelt ljuvligt gott ute i naturen.
Jag blev kvar i solen med dagens tidning när Mannen mötte upp med kollegor för att inspektera nybyggnationen.
Kan jag säga annat än att jag njöt - för det gjorde jag.
Visst blåste det och solen var väl inte så där varm som jag vill ha den - men min näsa och mina kinder säger annat nu i kväll. Oj vad de bränner.
Men dagen och utsikten var härlig.
Tack Per för att jag får se och uppleva så mycket med dig. Det och du är underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar