16 maj 2011

Produktiv morgon.......................

............ jo då. kl. 08.00 steg snickaren ånyo in i vårt blivande badrum och nu börjar det ta form.
Oh vad jag längtar.
Gläder mig åt att badrummet blir klart för det innebär att vi kan ta tag i nästa projekt - vårt utomhus-spa!
Plattan där det ska stå är lagd och material till lusthuset som ska innehålla vårt mysiga spa finns på plats!
Elektrikern har dragit kablar och nu saknas bara .............. ja, en snickare som har tid.

Därefter kommer nästa projekt............ vår köksveranda.

Utgrävning gjord - check!, planering om utseende färdigt - check! . Här krävs bara vår egen tid och ett lass sten och murbruk.
Sedan ..... kommer köket.
Men det får nog bli en höstfråga för vi ska ju resa runt lite i världen först.
Medan jag funderar på allt vi vill och hoppas kunna göra så ser jag hur rabarbern växer så frodigt i sin lilla vrå
.
Vad månde man kunna göra av den? Något som inte alltid bara är paj?

Jo, man finner ett recept som egentligen är en choklad- och päronkaka och modifierar det lite.
Blandar i lite extra kardemumma och ingefära, byter ut inkokta päron mot rabarber i sockerlag och vips får man en helt ny kaka att förföra mannen med. För att vara på den säkra sidan täckte jag det hela med hackade pecannötter och pärlsocker. Doftar ljuvligt i alla fall! Iskall vispad grädde rekommenderas till.
Se bara:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar