28 maj 2012

Djungelns lag...

Hemma efter 16 dagar i underbara Kalifornien.

Inte en droppe regn har fallit hos oss men värmen har verkligen förvandlat vår trädgård till en djungel.
Igår kväll var vi för trötta, men idag...... Ja, då kom stora kniven och saxen fram.
Mannen far runt med röjsåg och röjsnöre så det står härliga till och ogräset sprutar lång väg.
Själv kryper jag omkring på 1 knä (det andra är för illa justerat) och rycker och drar upp tulpanstjälkar (VARFÖR, VARFÖR skulle jag plantera 100  lökar i höstas???) som nu vissnat ner och behöver komma bort.
Maskrosor är gula och ståndaktiga, men gult rimmar på fult så jag ger mig i kast med utrotningskniven!
Har fått tillbaka alla utomhuskrukor på plats och vattnat,  planterat ut min zucchini som jag sådde för 3 veckor sedan och nu väntar sommaren och sol på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar