4 maj 2012

Följ mig på vägen

Så kom den 2 maj och min NOMI fyller 25 år.
Otroligt!
Minns det som i går när jag väcktes av något som kändes som en liten bubbla som hoppade till i magen.
Efter en stunds fundering steg jag upp, duschade och gjorde frukost.
Körde (själv !) tillsammans med en yrvaken blivande pappa in till KK i Lund, parkerade bilen och trippade på höga klackar fram till ytterdörren för att gå in och förbereda mig på ett nytt litet knytte som skulle komma.
Tar tag i handtaget på dörren och får en krystvärk som hette duga.
Nåja, den gick över och jag går in för att skriva in mig och berätta om hur jag mår.
Hinner inte säga så mycket utan hamnar i en säng och 2,5 timma senare ligger lilla Nomi på min mage.
Fantastiskt...
.... och idag fyller hon 25 år!

Vår färd till Skåne gick i härligt mak med massor av tid och en gammal kökssoffa på släp.
Soffan ska ges till min älskade Rebecca - hon har bespetsat sig på den.
Den är smutsig, ginglig och skavd - MEN hon vill ha den i köket hos sig.
Shabby-Chick heter modet.
Vi stannar på vägen på vårt favoritställe Blomlöfs rökeri för lite OMEGA-3 intag.
Tack och lov är vi båda stora älskare av alla havets frukter.
Födelsedagen blir fin men alla systrar och Nomis vän Magnus.
Alla gav tummen upp för denne mycket rare, trevlige unge man som jag verkligen hoppas förstår att uppskatta min fina Nomi.
Naturligtvis är det lika viktigt att Nomi är mycket rädd om Magnus - han verkade verkligen behaglig och trevlig!
Maj 3 spenderas med mommo och Rebecca, lilla Olivia och Mannen på IKEA för inköp av sista extrasängen för underbara släkten som dyker upp under sommarens månader.
Trötta och glada kör alla hem för en god natts sömn.
Tack för dessa dagar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar