27 november 2012

Färsk ananas.....


Klicka för att visa "Ananas" result 17

Vaknar till en MYCKET grå morgon där molnen desperat klamrar sig fast i trädtopparna och vägrar släppa taget.
De skriker och gråter ut sin ångest och gör hela världen grå och blöt. Försöker ställa väckarklockan på stillsam morgonväckar-musik ( bra ord va?) och lilla fönsterlampan ska tändas för att få mig att tro att det är sol.

Masar oss ur sängen med koncentrerad vilja att vi absolut ska ta oss ut på den där morgonpromenaden som är så viktig.
Kanske bara en liten, liten stund till i sängen.???.... Bara lyssna på nästa nyhetsinslag...

Nej, på med kläder och ut i regnet - för kallt är det i alla fall inte!
Väl ute blir jag glad att jag genomförde beslutet för jag vet ju att om en stund får jag komma in igen och då känns det sååå skönt.
Tyvärr ville min rygg inte alls vad jag ville och smärtan ökade allt eftersom promenaden fortsatte.
Nåja Mannen som är stark som en oxe och tydligen inte lider av några skavanker fortsatte i rask takt och jag vände tillbaka.
Nu var jag blöt - så blöt att min telefon som låg i jackfickan började protestera.
Fickan fylldes med vatten ju!
Strax hemma - av med kläder som får hänga på tork på verandan - och in i en varm dusch.
Väl i duschen kom jag att tänka på solmogen, färsk ananas, sol som ler och ljumma vindar.
Joho då, det finns sådant väder också - bara inte just här - just nu.
MEN DET KOMMER!
Tills dess tänker vi soligt!
Ha en skön tisdag kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar