14 november 2012

Yr i bollen




Drabbades av oförklarlig yrsel och häftigt illamående vilket renderade mig att stanna i horisontalläge.
Usch och fy!
Genast dök gode vännen och kiropraktikern Tom upp.
Han vecklade ut massagebänken, knäckt till ordentligt i min nacke (som verkligen bekymrat mig länge) och instruerade mig hur vi nu ska gå till väga utan att behöva åka till akuten med tråkig väntetid som följd.

Snälle Tom dök åter upp på kvällen med hela korgen full av naturmediciner som ska intas i olika mått och doser antal gånger per dag.
Jag gör ett kraftigt försök då jag inte är speciellt glad i piller som kanske bara skrivs ut rent slentrianmässigt.
Går inte problemen över tills jag kommer hem till Sverige får jag kanske ge mig och återgå till penicillin - men just nu vill jag prova alternativ.
Men....oooops så många flaskor och burkar. Allt för att "boosta" mitt immunsystem och få flödet av lymfvätskor till rätt plats och inte stanna kvar i mitt inneröra.
Boostningen kan säkert vara bra för de grå och trista månader som väntar oss när vi kommer hem.
Ser dock ljusningen eftersom det inte är så långt till vintersolståndet och därmed vändningen.
Låt det åter varda ljus - så tycker jag i alla fall bäst om att leva. 
Ljust och glatt!
halloween121031-8.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar