6 november 2012

Nya tag ... nya idéer

Long time since I was here.

Gode vännen Anders har av någon anledning hittat till min vilande blogg och där gjort en förfrågan om det ska komma mer.
Tanken var väl att bloggen långsamt skulle tyna bort i brist på föda - MEN kanske ska jag fortsätta skriva om tankar och funderingar.
För närvarande befinner sig Mannen och jag i Kalifornien (och var annars när höststormarna viner runt knuten i vår lilla stad?) där vi njuter av ledighet och rensning av tankar och hjärnor.
Hösten blev tung med tant Ebbas bortgång och utrensning av Loftet samt försäljning.
Tung så till vida att det krävdes både fysisk och psykisk styrka men glädjen över att tant Ebba verkligen fick som hon ville: att dö med "brödkaveln i handen" är en glädje för oss.
Hon ville absolut inte bli liggande som ett kolli och tyna bort, och det slapp hon.
Vi kände att vi behövde ett avbrott i tankar och miljö och beslutet att besöka "mitt andra hem" togs efter moget övervägande.
Nu är jag glad att vi packade resväskorna och över att vi är här.Barnväskor
Mannen har åter tagit upp cyklingen tillsammans med Bror min och lyckan strålar om dem när svetten rinner och de stolt berättar att ytterligare en ny rundtur på ca 4 mil har avverkats. Backe upp och backe upp och backe ner.
Sådant blir man glad av.
Fortsatt rapport om våra förehavande här kommer.

1 kommentar:

  1. Enligt både judisk och kristen tro har Gud förmåga att både skapa liv ur intet och uppväcka från de döda. Jag är fullt nöjd med att ha varit med om att återuppväcka Din blogg, Heidi! Ha det så bra i staterna och välkommen hem när den tiden kommer. Då blir vi ju nästan grannar ett tag!
    Förresten: Kan vi få be om en liten analys av valresultatet "over there"?

    SvaraRadera