29 november 2012

Kläder, kläder och mer kläder

Upptäcker att min garderob är tom ..... jo faktiskt.
Klart att det finns en del kläder i den, men färgen är SVART. Möjligen med ett eller annat vitt inslag men i huvudsak svart.
Vet att det är en färg jag trivs i, men just häromdagen insåg jag att man kan inte ALLTID klä sig i svart.
Var ju på dop förra helgen och kände att svart inte var rätt färg för ett dop.
Dopet ska ju vara glädje och svart är inte glädje. Möjligen raffigt, men raffigt är väl inget ett nydöpt barn tänker på (tror jag i alla fall inte).
Lyckades efter mycket letande hitta en kombination av svart och ljusare grått som jag själv tyckte skulle vara passande och så fick det bli.
Väl här hemma har jag nu beslutat att göra slag i saken och införskaffa kläder som jag kan vara "fin" i.
Ja, lite "gå-borts-kläder" eller vad  man ska kalla det. Ja nu menar jag inte kläder att begravas i utan kläder som ska få mig på fest-humör!
Jeans har jag och tröjor har jag, men inget lite festligare.
Dotterns råd var att handla via nätet.
Lätt som en plätt sa hon. Bara att leta, beställa, prova hemma och skicka tillbaka det som inte var bra.
UTMÄRKT förslag tyckte jag. (Hon har ju posten runt hörnet, jag får köra 3 mil ..... men ändå...)
Ger mig genast i kast med en föreslagen sajt och börjar titta.
Tittar och tittar ...... tårarna stockar sig i halsen och efter en halvtimme ger jag upp.
ALLA och det säger ALLA modeller ser ut som mina två söta, långa och tjusiga döttrar i si så där 30-års åldern.
INGEN, nej INGEN av modellerna ser ut som jag. Lite rund här och var och framför allt KORT.
Jag har inte gasellben som ryms i stuprörsstövlar. Jag har inte bröst som sitter som limmade strax under axlarna och framför allt har jag inte mängder av tjusiga lockar som flyger lekande lätt i vinden.
Tur att jag har en varm jacka och ett par jeans.
Väntar nog på våren och kanske kan jag då klä mig i blomblad och virkade grässtrån.
Det är i alla fall ett naturens under med alla dess vackra löv och blommor som  återvänder.
Varför skulle jag koikurera med naturen?
Nej inga klädinköp idag i alla fall.
SNYFT!

2 kommentarer:

  1. Du duger definitivt bra som Du är men det ska bli spännande att se Dig i blomblad också! :-)

    SvaraRadera
  2. Mitt tips till dig är att gå in på Ellos.... där har den vanliga kvinnor som står modell - inte de där 15 kg lätta blonda stickorna som ser ut som beklädda skelett!
    Kram!!

    SvaraRadera