7 januari 2013

Auf Wiedersehen

Auf Wiedersehen betyder inte alls adjö. Det betyder På Återseende.
Just detta val av ord är väldigt viktigt för mig då jag just ikväll sagt Auf Wiedersehen till två helt underbara människor och mycket goda vänner som följer sitt kall och flyttar till Sydafrika.
3 år!
3 år kan vara mycket lång tid när man tittar framåt och när tiden väl gått undrar man ofta vart tiden tog vägen.
Saknaden efter dessa varma, intensiva och underbara vänner kommer att kännas. Bli tungandad, tungsint och sorgsen.
Dock blandas sorgen med GLÄDJE. Glädje över att ha fått göra denna bekantskap, att ha blivit accepterad som vän, att ha skrattat, diskuterat och levt i vänskap med underbara Kristina och Anders.
Det har varit fantastiskt att få lära känna er.
Som den person jag är vet ni säkert att ni alltid har en plats i mitt hjärta och att jag aldrig kommer att släppa kontakten.
Nu ser jag för första gången fram emot en höst i Sverige - det innebär nämligen att det åter är dags att träffa er i ert nya hemland.
För vi kommer - var så säker!
Vi längtar redan och önskar er all lycka och framgång i ert nya leverne.
Som sagt: Geh mit Gott -  aber geh!
Jag beundrar er!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar