24 april 2011

Glad Påsk alla mina kära

Påskägg

Började denna underbara PÅSKDAG med scrambled eggs och strimlad kallrökt lax på toast.
Underbar start på en solig morgon.
Egentligen skulle vi väl ha serverat en Mimosa till detta och champagnen stod på kylning och apelsinjuicen var lagom sval - men - så är det ju det där med plikter.
Mannen måste ut i skog och mark för att ta hand om sin skog där en del träd blivit trötta och lagt sig till vila efter tidiga vårstormar.
Jag lär mig långsamt vad som måste tas hand om när det gäller skog och åker och vet att man inte kan vara ledig riktigt som man tänkt alltid.
Nåja, vi har haft en underbar helg hos min goa familj i Skåne, firat Savannahs 3-års dag och jag har fått krama alla mina underbara flickor så jag är så nöjd.
Idag roar jag mig med att baka rabarberpaj och grilla kotletter och allt serveras med kärlek när Mannen återvänder från de stora skogarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar