4 april 2011

Ho ho .....



Celebert besök.....


gick ut för att hjälpa till med däckbyte - dels på min bil och dels för att tvätta däcken som yngsta dottern fick hjälp med att byta härom veckan.

Per vinkar försiktigt till mig att följa honom tyst bort till silon.
Väl där pekar han uppåt och högst upp i silon sitter en något förvirrad och vilsen kattuggla och kikar ner på mig.



Hur den kommit in i silon är en gåta men vi ville ju gärna att den skulle få sin frihet tillbaka så efter lite diskuterande klättrade jag upp i silon med så smygande och försiktiga rörelser som en vingelpetter som jag kan.
Per kom efter för att hålla koll på att vi inte skulle bli anfallna av vassa klor och näbb.
En snällare uggla får man nog leta efter.
Hon satt tyst och försynt i sitt hörn - kikade ner på oss och väntade på att jag skulle öppna fönstret mot friheten.
Jag lyckades få upp fönstret efter lite bankande (det fönstret har nog inte öppnats på något år kan jag tänka) och utan att skrämma fru uggla.
När vårvinden drog in drog fru uggla ut. Utan att så mycket som vända sig om och vinka med vingen.
Men oj så lycklig hon såg ut när hon riktade in sig mot skogen - och jag hade lyckats få klappa henne på stjärtvingarna innan hon försvann.
Ja se det var ett äventyr det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar