10 augusti 2011

Dags att vara nyttig...

Hösten närmar sig hur ogärna vi än vill medge detta faktum.
Hur jag vet det?
Bär och frukter mognar i snabb takt och ska ...ja, eller borde....tas hand om.
Jag försöker vara så duktig jag kan och idag blir det röd vinbärssylt som ska kokas.Kan användas i vinter till alla goda kakor och smakar ljuvligt i yoghurten.


Mina vindruvor växer så det knakar och de är riktigt söta och goda.
Det var något jag aldrig trodde jag skulle lyckas med när jag första gången fick syn på vinrankan som såg allt annat än glad ut i växthuset som jag numer får kalla för mitt.
Efter konstens regler och med hjälp av en vän lyckades jag få fart på det hela och nu har jag vindruvor både i växthuset och framme vid verandan.


Härligt!
Även pumpor och squash har visat sig trivas med mina "gröna" fingrar (jag vet att naglarna är röda!) och det är riktigt roligt att servera Mannen middag med hemodlade grönsaker.




Tänk att jag skulle må så gott med min
Lantliga idyll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar