28 januari 2011

Det var en gång en båt....

.... och nu misstänker jag att det inte är så längre.
Beslutade mig för att verkligen göra slag i saken och ta den där efterlängtade promenaden ner till HAVET.
Kalmar Sund ligger som en stor isig gågata mellan Nyttorp och Öland.
Solen sken, rådjuren smög tyst undan men kikade fram bakom några nerhängande grenar på granen och jag njöt av stillheten.
Bestämde mig för att prova om det gick att gå hela rundan genom skogen och med viss möda kunde man hitta ställen att sätta ner fötter på så att det kändes säkert.
Fick pröva mina nya "halkfria" skor och de utföll till belåtenhet. 3 km idag. Alltid en början.
Väl nere vid bryggan ligger "sommaren" kvar - båten som blev bortglömd.

Jag undrar vad den tänker där den ligger?
Kanske väntar den, liksom jag, med spänning på vårsolen och varma dagar med fågelsång och fika i gröngräset.
Vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar