14 januari 2011

HEMMA

Ja, så är jag åter i Nyttorp - det som numer får kallas HEMMA för mig.
Efter 3 mycket stressiga dagar i Skåne har jag återvänt till min "Lantliga idyll" för att här åter gå ner i varv, hämta mig efter alla beslut som skulle fattas och själv förstå att jag numer är bosatt här för gott.

Underlig känsla men lätt att vänja sig vid.

Tågresan upp gick fint även om alla just idag bestämt sig för att resa till Småland och vi fick sitta i knät på varandra.
Ibland är det skönt att stirra rakt fram och låtsas att man varken ser eller hör vad som försiggår runt en.
Jag förstod inte att jag skulle ta ner min väska från stolen bredvid mig - förstod inte att någon behövde sitta nära mig och flåsa mig i nacken.
Nej, jag behövde min väska med innehåll väldigt nära mig för i den låg min bankbok med min första miljon som slutsumma!
Att det sedan ligger en deklaration med skatt på drygt hälften att betala inom en månad negligeras just nu.
Nu vill jag bara känna hur det känns att vara miljonär.
Faktum är att det inte känns något speciellt - det tycks fortfarande bara vara siffror som ändå inte kan jämföras med all min kärlek till mina underbara barn, barnbarn och min Per.
LYCKA KAN INTE KÖPAS FÖR PENGAR.
Jag är lycklig med min familj och alla våra barn och det är det underbaraste som finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar