24 januari 2011

MATVRAK

... ja det får vi nog kalla lilla familjen. Läser just min dotters blogg med alla härliga matminnen. Har för någon timme sedan talat med dotter nummer två som ska laga till en mumsig fiskrätt till och hos äldsta systern och hennes vän.
Min bror, den borne, självlärde kocken, slutar aldrig överraska oss med sina fantastiska tillredningar och jag har nu själv hittat tillbaka till spisen och lagar med glädje mat till min älskade Per som lyriskt äter upp varenda bit och med njutningens suck tittar mig djupt i ögonen och säger: Det här Heidi, det här var jättegott.
Sådant sporrar.
Idag blev det vardagsmat, baconlindad frukostkorv i ugnen och gräddstuvad potatis.
Ibland är det gott med hederlig husmanskost.
I morgon provar vi dotterns recept på lax och sedan är planerna att tillaga lite lamm. Finns massor i frysen - här begränsar bara fantasin.
Smaklig spis gott folk!

1 kommentar: