15 februari 2012

Denna förhatliga snö...



Vaknade tidigt i morse och tyckte att det var ett ovanligt ljus så tidigt på morgonen.
Kikade ut genom fönstret och såg att träden ÅTER IGEN klätt sig i en vinterpäls som var ALLDELES FÖR STOR!
Nåja tänkte jag - är nog bara lite yrvaken så här dags (kl. var 05.15) och slumrade åter på min fina kudde.
När både Mannen och jag vaknade nämnde jag detta besynnerliga ljus och han svarade lugnt - Du, det är SNÖ! Det har snöat i natt IGEN!!!
Vi tittar ut och inser att vi hamnat på "en öde ö". Inga vägar - inga hållpunkter, inget ingenting!
Inget att göra, bara att dra på sig skyddskläder och hugga tag i en skyffel (när vi väl lyckats knuffa upp dörren).
Sedan gäller det att SKYFFLA SIG, SKYFFLA SIG FRAM!
Vi skyfflade oss fram till traktorn som tack och lov ( tack vare en MYCKET förutseende Man) redan hade plogen kopplad och Mannen gav sig i kast med gårdsplan och jag försökte hitta gångvägar till de andra byggnaderna och till brevlådan.
Belöningen efter allt slit är förstås vårt underbara spa-bad där den slitna och ömma kroppen sveps in i mjukt, varmt vatten.
TACK FÖR DENNA FANTASTISKA UPPFINNING OCH INSTALLATION!



Nu drar vi till Skåne ett par dagar. Mannen ska på galej i Köpenhamn och därefter i Hamburg och jag följer med för att förhoppningsvis slippa skotta mer snö den här säsongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar