22 februari 2012

... och flyttat hem igen

Lång dags färd mot natt .... jag tror det är en titel på en bok men för oss var det verklighet igår.
Vi startade vid 8.30 och plockade upp vår medpassagerare som skulle hänga med ända fram till Karlskrona.
Det blev trevliga små pratstunder och däremellan en och annan "eye shut".
Framme vid tyska gränsen enades vi om att vi hade 5 minuter innan färjan skulle gå och det blev en snabb vända in på Bordershop.
Ja, så snabbt har jag nog aldrig varit inne och vänt i en affär, men vi skulle ha två lådor vin och en låda champagne och mer hann vi inte.
Nyår Vector Bakgrund design element 1


Båten var ganska tom och maten smakade lika förfärligt som vanligt.
Fortsatt färd genom Danmanrk och Mannen och jag hade enats om att jag skulle ta körningen genom detta "yndige land".
Han ångrade sig - sa att han kände sig stark och manlig - och ville bringa sina två kvinnliga passagerare säkert i hamn.
Nåja, jag fick löfte om att vid eventuellt ögonlocksfall så skulle vi byta.
Blev två snabba stopp i Metropolen Staffanstorp för snabb kram och hej och hej då till familjen där och sedan vidare till vår Metropol. Med ett snabbstopp i Karlskrona.
Kvällen hann bli mörk och sen innan vi steg ut på isgatan som bildats på hela gårdsplan under vår bortavaro.
Här gällde det att hålla tungan rätt i mun när vi balanserade in våra champagne - och vinkartonger.
Allt gick över förväntan och jag gav Mannen en bamsekram som tack för att han än en gång bringat mig i säkerhet - på ett mycket behagligt sätt. Tryggt och säkert.
Då mår man bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar