1 februari 2012

Snart .... men inte än...


så här känns köket just nu!

Men snart, mycket snart börjar återställningen och målaren återkommer i morgon för att hjälpa det hela på väg.
Mannen är enormt flitig och jag är honom evigt tacksam för det. Själv kan jag inte åstadkomma mycket annat än att vara hantlangare och försöka ta i så gott jag kan.
Fibro Myalgi blev svaret hos doktorn efter en del provtagningar och det förklarar denna ständiga värk som flyttar sig till alla möjliga och omöjliga platser i kroppen.
Varje morgon är en överraskning vill jag lova. Man vet aldrig hur och på vilket sätt man kommer ur sängen - men lite piller från farbror doktorn hjälper verkligen.
Så ..... rörlig igen och gör så gott jag kan.
Köket blir mjukt, varmt och vänligt och vi är båda så glada för detta.

2 kommentarer:

  1. Okej.....AJ!! Hoppas pillerna hjälper, kram!

    SvaraRadera
  2. De hjälper men jag VILL JU INTE vara beroende av piller. Får ge mig och får belöning att slippa krypa på knä runt sängen när jag bäddar. Kan faktiskt bädda "normalt" nu. Men sjukdomen/diagnosen gjorde mig mkt ledsen - men så är nu en gång livet. Därför beundrar jag dig så!

    SvaraRadera