9 februari 2012

Fram och tillbaka

Ja här går det undan minsann.
I måndags for jag ner till ett snöfritt Skåne och fantastiskt vänliga kommunanaställda.
Både biståndshandläggare, distriktssköterska och läkare samarbetade, kom hem till gamla mamma och fixade all tänkbar hjälp för en mycket envis gammal dam som tror att hon klarar sig själv.
För mig och min bror är det dock en lättnad att veta att tillsyn, mat och umgänge fungerar fastän vi befinner oss antal mil bort.
Hemma i bostaden slet Mannen som ett piskat djur och köket gör enorma framsteg.
När jag återvände till min fasta punkt hade golvet både städats (efter det att all täckpapp tagits bort) och torkats, golvlister skruvats fast och väggarna runt ytterväggen isolerats!
Målaren hade gjort sista strykningen och tapeten på den lilla fondväggen kom upp.
Ni förstår min glädje över vårt varma, ljusa kök... eller hur?

Nu väntar vi på att skåpen ska komma på plats och bänkskivan står redo i verkstaden för att hamna på plats.
Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar