18 februari 2011

Fredag här också

I kväll kommer Pers chef och hustru på middag så dagen går åt att planera och förbereda dukning och matlagning.
Per kommer hem efter lunch så vi lagar maten tillsammans och det är en väldigt trevlig sysselsättning.
Saker måste ju provsmakas vetja - och däribland vinet.
I morgon trodde jag att jag skulle få masa runt i mjuka, varma kläder och få göra långpromenader i det solsken som utlovats. Längtar  mig nästan sjuk efter solen nu.
Fick dock ett trevligt besked om att i morgon kommer nya gäster.
Pers mycket gode vän sedan gymnasietiden kör upp från Skåne för att dela med sig av oxfilé och whisky som han har med i bagaget.
Låter trevligt tycker jag.
Får väl hoppas att solen återkommer på söndag som då får ägnas åt massor med frisk  luft och långpromenad.
Jag har ju trevligt under tiden så det  är bara att "gilla läget". Speciellt idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar