7 februari 2011

Skånebesök

Så är det åter måndag och ny vecka. Den här måndagen besöker jag min familj i Skåne och jag försöker hinna vara social med alla. Tyvärr hinner jag inte allt jag vill men tar bitar varje gång jag är här nere.
Helgen gick åt att bränna allt gammalt som låg i gömmor och tankar.
En underbart befriande känsla och den var nästan symbolisk i vissa fall.
Släpvagnen kopplades till traktorn och sedan fylldes vagnen med allt bråte som blivit liggande.
Nomi var en stor hjälp och hon var sotig långt upp på ögonbrynen.
Själv har jag både svedda ögonbryn och fransar men vad gör det ... ? Det var en fantastisk känsla att få elda upp skräp - det var en känsla av att hälsa nytt liv och en ny vår välkommen.

Det här upplever jag gärna fler gånger.
Spännande, farligt och befriande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar