9 februari 2011

Kung på tronen

Väl hemkommen efter ytterligare en Skånetur.
Jag blir ledsen att jag inte hinner med att besöka alla mina vänner men vill prioritera min familj och tiden rinner alltid iväg mycket snabbare än man tror.
Underbar känsla att få vistas med barn och barnbarn.
Mormor kräver allt mer tid och längre förklaringar men både hon och jag har gapskrattet kvar och kan ibland skratta åt alla hennes förvirrade misstag. Det är skönt - men tiden äts upp av alla återställningar.
Nåja - det kommer säkert dagar när jag kan besöka Skåne och få tid till alla mina vänner också - så är i alla fall planen.
Väl hemkommen möts jag av den bekvämaste sittplats framför Tv:n man bara kan önska sig.
Per är fixare nummer 1 och jag känner mig oerhört bortskämd.
Bara att luta sig bakåt, dra i den lilla spaken för reclinern och ron infinner sig snabbt i kroppen.
Vilket program jag tittar på ?
Ingen aning - slumrar bara så skönt i nya fåtöljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar